Berkongsi Pengalaman Bekerja dari Rumah melalui Penulisan di Blog

Teks: Rahayu Abdul Rashid
Image: Koleksi Peribadi


Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Alhamdulillah. Semakin hari, semakin Allah permudahkan perjalanan kehidupan seharian saya samada daripada segi keluarga dan bisnes.


Anak sudah semakin membesar. Tanggungjawab juga turut membesar sama! Pendidikan mereka menjadi keutamaan memandangkan bidang pendidikan di Malaysia lebih berorientasikan peperiksaan. Suka atau tidak, itu yang anak-anak, ibu bapa dan pendidik lalui. Semoga Allah memberkati dan mempermudahkan segalanya. InsyaAllah.


Saya yakin, pasti ramai di kalangan kaum ibu yang mempunyai hasrat untuk bekerja dari rumah. Namun, sejujurnya saya akui, bukan mudah untuk kita melaluinya tanpa ilmu dan semangat yang kuat dari dalam diri kita sendiri.


Untuk mendapatkan dan kekal bermotivasi, kita boleh membaca pelbagai bahan bacaan, mendengar dan menghadiri ceramah-ceramah motivasi. NAMUN, semuanya bergantung kepada diri kita sendiri. Untuk mengekalkan momentum memerlukan semangat luarbiasa dan terterusan.


Saya juga pernah melalui saat getir dan merasa seolah-olah jatuh dan tidak mampu berdiri semula. Namun... saya buat sesuatu dan paksa diri saya untuk kembali bangkit. Jatuh memang sakit. Tapi, lebih sakit jika kita hanya terus duduk tanpa bangkit semula!


Untuk itu, InsyaAllah saya akan kongsikan pengalaman suka duka bekerja dari rumah di blog ini dan juga di blog personal saya iaitu www.ayurashid.com


P/S: Pengalaman saya tak banyak dan tidak setanding wanita bekerja dari rumah yang lain. Namun, saya kongsikan juga kerana ia mungkin bermanfaat untuk wanita yang memerlukan pada masa sekarang atau masa akan datang.


Sehingga berjumpa lagi. Wassalam.


Rahayu Rashid
Pengurus Online Akademi Bekerja di Rumah

*Hubungi saya untuk pertanyaan dan pendaftaran Pakej-pakej Kelas Akademi Bekerja di Rumah

Comments

sayahero said…
cantiknya soho penulis. saya juga idamkan nak jadi wahm

Popular Posts