Tuesday, December 9, 2014

Letihnya Berusaha?

Teks: Rahayu Abdul Rashid
Image: Carian Google


Assalamualaikum & Salam Sejahtera;

Sebagai manusia biasa, saya sendiri pernah melalui fasa merasa sangat letih berusaha. Menjadi WAHM memerlukan komitment dan kekuatan fizikal, mental, emosi dan rohani yang sangat kental.


Ada masanya, saya merasa sangat kecewa, tertekan dan penat! Pada waktu sedemikian, terasa ingin melepaskan semuanya walaupun hanya untuk seketika. Mungkin salah satu puncanya saya tiada masa yang berkualiti untuk diri sendiri (Me Time). 


Ada ketikanya, saya merasakan saya masih belum mencapai apa yang saya inginkan. Tapi, apabila saya muhasabah diri semula, sebenarnya saya sangat beruntung berbanding orang lain yang mungkin ingin berada di tempat saya!


Untuk itu, saya tidak membiarkan aura negatif sedemikian terlalu lama menguasai diri saya. Saya harus teruskan apa yang telah saya lakukan. Saya yakin BAHAWA:


Setiap apa yang dilalui adalah pengalaman. Pengalaman yang tidak dapat dijual beli, ia perlu saya lalui untuk mematangkan diri, menambah keyakinan kepadaNya dan menjadikan saya orang yang sabar.


Semoga anda juga akan terus berusaha mengejar impian anda! 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...