Header Blog Baru untuk Semangat Baru

Teks dan Image: Rahayu Abdul Rashid
Tempahan Design Header: UMIESUE Studio  

Assalamualaikum.

Orang selalu kata, kalau makanan: "sebelum jamu perut, jamu mata dulu". Maksudnya ala-ala dari mata turun ke hati la. Kalau makanan pulak, dari mata turun ke perut agaknya.

Begitu juga dengan dunia blogging!

Konsep 'jamu mata' dulu baru jamu minda untuk menaip entry (bagi si penulis blog) dan jamu mata dulu untuk menarik minat para pembaca. Sebab itulah kalau kita tengok majoriti blogger dalam dan luar negara mempunyai Blog Header. Macam-macam jenis ado.


Penting ke Blog Header?

Ini saya akan ulas dalam entry lain. 


Cuma pagi yang indah ini, saya dah bersemangat semula untuk update blog ini setelah mendapat Blog Header baru! Malam tadi bila designer blog header ni email header yang dah siap, terus saya on labtop dan upload header baru ini.

Kali ni saya pilih untuk buat header bertemakan warna Pastel dan hanya tulisan sahaja. Ringkas!
Sekali saja Sue Haida (designer) tunjuk gambar ni kat Whatsapp, terus saya jatuh hati.
Terima kasih Sue.


Bukan setakat tukar header sahaja, tapi terus tukar tema warna keseluruhan blog! Amboi... warna tak menahan tu. Biru dan Pink! Perasan gegirl terus! Meh tengok sini :)

 
Kiri: Web Version
Kanan: Mobile Version


Apa salahnya sekali sekala nak berperasaan remaja kan? Remaja kertu katanya. Ok, InsyaAllah saya akan share banyak pengalaman, panduan dan tips sebagai Working at Home Mom (WAHM). Saya yakin, pasti ramai yang mencari peluang menambah pendapatan dengan bekerja dari rumah atau mungkin anda sudah menjadi WAHM dan sedang mengalami fasa 'burn out' yang membuatkan anda kecewa, tertekan, rasa dipinggirkan, rasa diperkecil-kecilkan kemampuan dan sebagainya. 


Kerana setelah hampir 5 tahun saya berhenti kerja pelbagai pengalaman suka duka telah saya lalui. Tekanan bukan sahaja daripada orang luar, tetapi juga daripada orang yang terdekat dengan kita sedangkan merekalah yang sepatutnya menjadi tulang belakang dan penguat semangat kita!

Tak kira siapa pun mereka, jangan biarkan mereka menjadi PENCURI IMPIAN kita.


Sehingga berjumpa lagi. Selamat menjamu mata dengan blog header baru yang very  the girlish ini. Salam sayang.


CATATAN (ini bukan iklan berbayar): 
Untuk tempahan design header blog, cover facebook, watermark, name card, edit blog, dan beberapa lagi perkhidmatan berkaitan design, anda boleh hubungi sahabat saya Sue Haida aka Sue Suka Susun. InsyaAllah, harga memang berpatutan dan ini saya tak tau dah kali ke berapa saya tempah header blog dengan Sue! 

Klik Link ini: UMIESUE Studio

Comments

Popular Posts